fredag den 18. august 2006

Sidste nyt fra skolefronten

Det er hårdt at stå tidligt op om morgenen!!

Nu har jeg gået hjemme i ca 2 år og så begynder vækkeuret lige pludselig at ringe :-/ I dag allerede kl 5.30 og det er altså midt om natten.

Jeg har fået et rimeligt humant skema:

Mandag: Kl. 12.20-15.45 (kristendomskundskab/livsoplysning (aka kri/liv))
Tirsdag: Kl. 8.15-11.40 (dansk)
Onsdag: Kl. 8.15-11.40 (husgerning) + 12.20-15.45 (foredrag osv nogle gange)
Torsdag: Kl. 12.20-15.45 (kri/liv)
Fredag: Kl. 8.15-11.40 (dansk)

Det ser ikke umiddelbart ud til at jeg skal lave meget, men hver undervisningstime kræver 1½-2 forberedelsestimer, så der bliver nok at se til. Så det humane i skemaet er, at jeg "kun" skal tidligt op 3 dage om ugen ;-) De andre dage kan jeg sove helt til kl 7 - hvis altså Rasmus vil det.

Jeg er den ældste i klassen - det har jeg aldrig prøvet før! Må se om jeg kan få de andre overbevist om at det kun er ret og rimeligt at man tager hensyn og har den største respekt for sine ældre ;-)
Der er en mere på min alder (bliver 40 i oktober) mens resten hovedsagligt er i første halvdel af tyverne. Nogle enkelte teenagere er der dog også og det er ikke svært at høre at de kommer direkte fra gymnasiet! Vi er nogle stykker med børn - og det er lidt sjovt at til trods for at jeg er den ældste, så har jeg det yngste barn.

Det er i det store hele nogle festlige og søde mennesker jeg skal tilbringe de næste 4 år sammen med og jeg håber og tror at det nok skal blive både sjovt og lærerigt!

Jeg har spekuleret en del på hvordan jeg/vi skulle få det til at fungere med mand, barn, hus og studie, men som Jannik (nok så fornuftigt) har sagt - "når andre kan, så kan vi også!" Jannik er i det hele taget en stor støtte i mit "foretagene" og med hans hjælp skal det nok lykkes mig at blive lærer :-)

Rasmus er heldigvis begyndt at sove ved 19.30 tiden, så jeg har en pæn del af aftenen til at lave lektier i. Han er blevet rigtig gode venner med hans dagplejemor og han nyder at lege med de andre børn, så det er med god samvittighed at jeg sender ham afsted hver dag - men hold op hvor jeg savner ham!!


I skal ikke snydes for billede - se hvad posten kom med til mig i går.
Jeg var en tur omkring fru Bendix forleden og selvom jeg kun skulle have det rødlige garn (til en poncho eller Nannas ponchosjal), så måtte jeg altså lige prøve det Jamaica bomuld (selvom jeg jo ikke er til bomuld - men nogen snakkede på webstrik om at det ikke var så slemt at strikke med hvis man brugte Addi turbo pinde, så det må prøves). De små nuttede Opal mini-nøgler er til gaver :-)

3 kommentarer:

  1. Oj, vilka härliga rödfärger det var på den bilden då... hualigen...
    Och det där bomullsgarnet var ju allt för läckert i färgerna. Hm, jaja... Antar att man får leta ihjäl sig här hemma om man skulle få något sådant här... leta till dagarna man har är över antar jag... suck...
    Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis...
    http://sjoebacka.hotserv.dk

    SvarSlet
  2. Høh, ja man skal ikke være ret meget over 29 førend man er nærmest skindød i en 19 årigs øjne ;o) Fordelen ved at have børn (og studere) er at man er still going strong efter klokken 19 - der er de almindelige dødelige allerede gået i aftensleepmode ;o)
    kh Linda

    SvarSlet
  3. Hi, I'm a knitter from Gran Canaria and will be travelling to Copenhagen for Xmas, Do you know if there is any knitting meetings there?
    Tak for hjelp
    Pilar

    SvarSlet