tirsdag den 16. januar 2007

Total entreprise

Torsdag den 25. januar skal jeg have fjernet åreknuder i venstre ben og hvis det går godt, skal jeg også have fjernet dem i højre ben om 2-3 måneder. Jeg glæder mig til at få betonfornemmelsen væk fra benene! Og blive smertefri. Desværre kan jeg ikke komme med til svigermors 75 års fødselsdag om lørdagen, men jeg har fået min niece til at komme og passe mig, så Jannik og Rasmus kan tage afsted :-)

Jeg har været en tur på Middelfart sygehus i dag for at få undersøgt min højre skulder og den skal sørme også opereres! Jeg er simpelthen blevet forkalket. Og så håber vi lige at slimsækken er hel, ellers skal både den og kalk fjernes. Jeg har prøvet det før - i venstre skulder, så jeg har en rimelig god ide om hvad jeg går ind til.
Det er heldigvis ikke så slemt med højre som det var med venstre - den kunne jeg dårlig bruge inden operationen. Hvis jeg fx vaskede hår om morgenen, var armen ubrugelig (og gjordte ONDT) resten af dagen.
Heldigvis bliver den (næsten) ikke påvirket af at jeg strikker og hækler. Bliver hurligere træt i armen, men det skyldes at der er nogle nerver der sidder i klemme. Noget af min hånd sover også ind imellem. Men det er bare ubehageligt, ikke smertefuldt.
Desværre betyder operationen at jeg ikke kan ret meget i flere uger og det vil tage op til 12 uger inden armen fungere som den skal.
Sidst gik jeg til fysioterapi før (og efter) operationen og det vil jeg gøre igen. Hun kan ikke afhjælpe det jeg skal opereres for, men hun kan gøre mine muskler dejlige bløde og smidige, så de bedre kan holde til at jeg ikke må bevæge armen i en uges tid.

Hm, jeg overvejer om jeg ikke skulle få en fedtsugning og en ansigtsløftning nu jeg alligevel er i gang ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar