tirsdag den 17. februar 2009

Hemlis 5

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jeg kan bedst lide uld og alpaka. Jeg er ikke meget for akryl med mindre det er sammen med en masse uld. Bomuld er for uelastisk for mine hænder at arbejde med, jeg får simpelthen ondt!

2. Vilka är dina favoritfärger?
Varme røde farver og violet. Og gyldne farver - IKKE gult!

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Jeg kan ikke lide gult. Eller pastelfarver.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jeg strikker kun på rundpind og helst Addi turbo.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jeg har strikket da jeg var ung og så holdt jeg en pause i 20 år. Er startet igen for ca 5 år siden og vil sige at jeg er gået fra at være nybegynder til et sted midt imellem ;-)

6. Dricker du kaffe? Te?
Jeg drikker nogen gange te og så skal det helst være grøn te.

7. Är du allergisk mot något?
Nej.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Det meste.

9. Favoritgodis?
Lakrids. Helst stærk. Og jeg er vild med islandsk lakrids med chokoladeovertræk :-)

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jeg hækler meget. Og syr når jeg ellers kan tage mig sammen. Brodere også lidt.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Jeg strikker lidt af hvert. Lige for tiden er det huer, sjaler og så trøjer til min søn.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Jeg har lyst til at strikke eller hækle et hvidt sjal.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Nej, men det er kun fordi jeg ikke har nogen! Måler ca 19 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Har ikke strikket nogen endnu, men har flere opskrifter liggende.

16. Stickar du sockor?
Nej.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Jeg bruger str. 42 i sko.

18. När fyller du år?
Den 22. juli.

19. Stickar du med pärlor?
Nej.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Krimier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar