søndag den 6. december 2009

Huer - og portræt

Jeg har strikket et par huer. Opskriften hedder LOSY (Left Over Sock Yarn) og den er let at strikke - 6½ tomme på rundpind og så 15 omgange med magic loop i toppen.

Denne er strikket i Lett Lopi og Noro Silk Garden. Det er en fødselsdagsgave til min nieces kæreste.


Denne var oprindelig til niecens kæreste, men Rasmus mente at den skulle han da have ;-) Så jeg måtte igang med en mere. Denne er strikket i to tråde strømpegarn (kan ikke lige huske hvad det hedder, men mener at der er Maraton).

Det er en rigtig god model. Som sagt er den let at lave, men den passer også alle. Selv Jannik kan passe den og hans hoved måler 65 cm! (han siger at det er hjerne alt sammen, men nu ved vi jo godt at mænd ikke er så gode til at udnytte hvad de har mellem ørene, så hvad nytter det..?)
Hvis du er på ravelry, så er der mere om begge huer HER

Det lykkedes mig også at få et godt portræt af den lille fotomodel. Prince Charming kan godt gå hjem og lægge sig!! Ja ja, jeg ved godt at jeg er bare en smule forudindtaget ;-)
Billedet bliver årets julegavefoto til alle i familien.

2 kommentarer:

  1. hotte huer! og jeg har gemt opskriften, den skal jeg nok få brugt, tak for linket.
    og sikke et dejligt portræt af prinsen!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. flotte huer og Rasmus - han er bare lige til at spise.. Kan man lægge billet ind på ham ??

    SvarSlet