fredag den 23. april 2010

B SOM I BRO

Jeg har noget med broer. Jeg kan ikke komme i nærheden af en bro unden at tage mindst ét billed :-) Især Storebæltsbroen facinerer mig. Jeg er ved at dø af skræk når jeg kører over den, for jeg lider af højdeskræk og der er dælme langt ned! Men hvor er den dog flot.

I tåge

I solnedgangen

Jeg boede i Kerteminde ved Nordstranden (på kollegiet bag Håndarbejdsseminariet/højskolen) mens Storebæltsbroen blev bygget og især om vinteren var det utrolig flot, for den var oplyst. Man kunne også se den i klart vejr og det var spændende at følge med i byggeriet.

10 kommentarer:

  1. Jeg forstår dig - jeg har det nemlig på samme måde med broer :)
    Meget stemningsfuldt billede du viser.

    SvarSlet
  2. Så er det måske ikke nu, jeg skal fortælle, at jeg har været heeeeelt oppe i toppen af den ene pylon, da den var ved at blive bygget, vel? Vi gik hele vejen op af en af de der buer og tog elevatoren end på ydersiden af pylonen, ikke sådan en fin, lukket elevator med vægge etc., næh nej et åbent bur, der knirkede og knagede hele vejen ned. En af de kammerater, jeg var med, tissede på det brobisse-toilet, der var oppe på toppen af pylonerne, og kan nok prale med at have tisset på DK's højest beliggende toilet nogensinde. ;o)

    SvarSlet
  3. Förstår dig! Broar gör sig på bild:)
    Ha en fin dag!

    SvarSlet
  4. Fina brobilder! De gör sig alltid på bild!
    Trevlig helg!

    SvarSlet
  5. Den er spektakulær...flott og gedigen..og jeg har kjørt over den noen ganger..men vil jo helst være passasjer..for da kan jeg se mer av broen...ikke bare konsentrere meg om å kjøre...
    Likte billded med tåken.
    God helg :)

    SvarSlet
  6. Fina brobilder med läckra blåa toner... Ja... broar är fascinerande och skrämmande, särskilt de stora...
    Mvh Halina

    SvarSlet
  7. En fantastisk bro, det er helt sikkert.
    Har seil under på cruisebåtene mellom Oslo og Kiel. Det er fascinrende å sitte på øverste dekk og nærme seg broen.
    - Kommer vi under eller braker inn broen? Heldigvis går det bra hver gang;)

    SvarSlet
  8. Jeg har det lidt på samme måde med broer. Flotte billeder!

    SvarSlet
  9. Broer er vakre, så jeg forstår ditt kjærlighetsforhold:)

    SvarSlet
  10. Jeg har det på samme måde - synes at broer er så flotte, så flotte - og jo højere oppe jeg er, jo bedre :-)
    Jeg er helt misundelig på Bettina...

    SvarSlet