torsdag den 29. april 2010

Ingen højskole til mig

Jeg har fået afslag fra kommunen :-(
De mener ikke at de 4 uger på højskole er erhvervsrelevant.
Hvorfor kan de ikke se at det vil hjælpe mig til hurtigere at blive opereret og dermed hurtigere blive klar til at komme ud på arbejdsmarkedet igen??
Min sagsbehandler blev helt overrasket da jeg sagde at jeg ville anke den afgørelse.
Hun mente at jeg istedet kunne tage på det motionshold kommunen har, hvor man kan komme i motionscenter to gange om ugen. Det har jeg prøvet og jeg kan simpelthen ikke holde til det! Jeg har slidgigt i store dele af kroppen (er kommet pga overvægt) og med min vægt er der altså ekstra belastning på. Jeg prøvede i efteråret, men jeg kunne ikke engang nå at restituere fra gang til gang.
Jeg kan cykle og gør det glad og gerne, men jeg kan fx ikke gå ret langt. Her hvor vi bor går der en sti rundt om hele bebyggelsen og den er ca 1,5 km. Hvis jeg går den tur kan jeg ikke sove om natten pga smerter i hoften. Det hjælper hvis jeg tager en gigtpille, men dem er maven ikke så glad for.
Da jeg gik i motionscenter havde jeg ondt døgnet rundt næsten hele ugen :-(
Nu kan det så godt virke ulogisk at jeg vil 4 uger på højskole hvor der er en del motion, men der vil jeg være alene og skal ikke tænke på mad, tøjvask osv og jeg skal heller ikke være mor. Jeg skal bare tænke på mig selv og jeg får serveret 6 måltider om dagen. Så er det altså lettere at have overskud til de smerter.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på da min søster var på revalidering/jobtræning for år tilbage, da min niece var ca samme alder som Rasmus er nu. Min søster (der har scoliose og morbus Scheuermann) var så kvæstet når hun kom hjem hver dag at hun intet orkede og pludselig en dag siger min niece til hende "mor du er så kedelig, du ligger bare på sofaen og spiser piller hele dagen".
Det er jo lige netop en af grundene til at jeg vil opereres så jeg kan tabe mig. Så jeg kan være mor for min søn. Han er endnu ikke begyndt at stille spørgsmål ved hvorfor jeg fx sjælent er med ham og far i zoo. I morgen skal de i Jyllands Park Zoo sammen med bedste og faster Eva, men jeg orker slet ikke de smerter når vi er på weekend hos svigermor...
Jannik siger hele tiden at jeg så er der for ham på så mange andre områder, men det er vel meget naturligt at jeg gerne vil være med til det hele..? Eller næsten, for deres ture til Jernbanemuseet kan de godt have for sig selv ;-)
Nå, der er ikke andet for end at jeg må bide tænderne sammen og prøve at få smidt de sidste kilo alene herhjemme. Nu tager vi til Jylland i weekenden og jeg har bestemt at jeg IKKE skal have en masse af den kage svigermor plejer at serverer! Jeg køber istedet et par kilo frugt og tager med. Og så prøver jeg (igen igen) en suppekur i næste uge. Det SKAL bare lykkes!!

3 kommentarer:

  1. ej, det er bare for træls! og jeg ved godt hvor svært det er, har samme problemer grundet mine rygproblemer og leddegigt, jeg vil meget gerne ud for at bevæge mig, ved at jeg på så mange måder vil få det bedre, både fysisk og psykisk, men får til fölge alt for mange smerter til at jeg gider blive ved. der er nok ingen råd jeg kan bidrage med, kun sende dig gode önsker og varme tanker med alt mit håb om at det her lykkes for dig.
    knus
    Frida, Island

    SvarSlet
  2. Det er da for langt ude... jeg føler med dig søde.

    En sund snack opskrift frem for sviger's kage
    Acacido 0,1 % frosne jordbær, ½ banan evt vanilje.
    Blender... En lækker is ting...

    SvarSlet
  3. Jeg hepper på dig - du kan godt. Smil til dig selv i spejlet, HVER morgen og sig du kan og vil.
    Jeg kender én, der gjorde det, under samme betingelser, der kunne :-) samtidig med, at hun måtte overtage ansvaret for hendes søsters børn og give dem den tryghed, de manglede så hårdt.
    Måske det, at nogen havde brug for hende, hjalp hende! Måske var det hendes "trylleformular".
    Hun bandede og svovlede, men hun gjorde det. Hun er det dejligste, skønneste, kønneste menneske - uanset alt.
    Måske du skulle finde DIN "trylleformular"!?
    Udhold pinen for det, der er dig allerkærest!

    SvarSlet