lørdag den 2. juni 2012

Drengestrik

Mens moderen laver e-bog (lækker lækker), har jeg fået lov til at strikke til lille Alfred.
Modellen hedder Eden's Adam og er lavet af Georgie Hallam.
Det er en lækker lille sag og der kommer flere af dem fra mine pinde :-)
Denne er strikket i Drops Alpaka og Arwetta.


Jeg kan rigtig godt lide at modellen er ens for og bag - det gør det altså noget lettere for de små størrelser at tage tøj på selv. Den ser lidt lang ud på ginen, men det er fordi det er en vest i str. 2 år, på en gine der er str 1 år ;-)

 Dybe ærmegab

 3/1 rib - man ser den næsten ikke.

 Næste udgave er allerede på pindene. Denne er i to tråde Holstgarn. Hvis den bliver som jeg vil have den, så vil jeg strikke nogle i Garnudsalgs uld/bomuld, så kan de uldsarte også være med.

Julia har farvet garn og jeg skulle kun have et nøgle, men jeg kunne selvfølgelig ikke bestemme mig, så jeg er købte 3 ;-) Kunne sådan set godt have købt et af hver farve, for de er så flotte alle sammen.
"Betonhaven"

"Kiss the lips"
"Skyer for solen"

Det skal også lavet til veste. Overvejer Bertram, Non stop top, Lillesøsters kjole, Dianthus Baby

9 kommentarer:

  1. Hvor er det en sød model... nogle af de mønstre du overvejer at tage på pindene er godt nok også lækre!

    SvarSlet
  2. Karen Elisabeth, du siger bare til hvis en af dem skal laves i størrelse Alba ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må jeg jo lige funderer lidt over... hmm... Men det er bestemt ikke umuligt :0)

      Slet
    2. Jeg er ret vild med lillesøsters kjole, den er så fin...

      Slet
    3. Jeg har faktisk bestemt mig for at bruge det røde garn til den ;-) Str. 1 år?

      Slet
  3. åh, sikke noget lækkert garn! hun kan det med farver hende Julia. jeg har været i Odense nogle dage og fik besögt Tante Grön, sikke da et slaraffenland, I er heldige der har tilgang til sådan et sted.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Tante Grøn er en vidunderlig butik. Jeg er kommet der siden starten for mange år siden (er det 27?) og selvom jeg ikke strikkede i størstedelen af de år, så skulle jeg lige ind og kigge ;)

      Slet
  4. Hello
    Drengestrik
    Simple but yet interesting and engaging, I admire the writing style. Great post with lots of important stuff, thanks!

    SvarSlet
  5. Hvor er den fed.. tusinde tak kære Britta.. hvor langt er du i processen? Det er så fedt det der.. den brune bliver også helt fantastisk. hvad pind er det på?

    SvarSlet