fredag den 9. december 2005

Sømandssweater og sjal i pladegarn


Jeg kom lige forbi Tante Grøn i dag og det kan jeg altså ikke gøre uden at gå derind! Sidst jeg var der (i tirsdags) så jeg en sømandssweater i str. 2 år - og den forelskede jeg mig i på stedet. Meeen den var strikket i babyalpakka på pind 2 og det vil mine skuldre bare ikke være med til.
I dag fik jeg så en snak med den ene af ejerne og vi blev enige om at jeg sagtens kunne finde ud af at lave opskriften lidt om og så strikke den i Drops Alpakka (farve 6309). Så nu skal jeg igang med en strikkeprøve og så skal jeg have lavet en rigtig sømandssweater til Rasmus :-) Med alt det jeg har gang i og planer om at lave til ham, kommer han aldrig til at fryse! Det skal i den forbindelse lige nævnes at vi altid har 22 grader i vores hjem, for ellers fryser Jensen senior! Det var ikke sjovt når jeg fik hedeture under graviditeten.
Nå, men knægten skal jo ud i naturen en gang imellem og så kan han få mors hjemmestrik på :-)


Vivian har ikke kunne holde sig til at importere Opalgarn, så nu frister hun også med bl.a pladegarn. Inspireret af Marianne er jeg gået igang med et sjal.











Jeg købte (selvfølgelig) ikke kun 2 nøgler pladegarn hos Viv - hun kunne jo lige så godt fylde kassen op ;-) Der er mere pladegarn - til tasker og det røde multigarn skal bruges til endnu et sjal (tror jeg nok). Opalgarnet skal blive til en bluse til Rasmus (det er der jo ikke noget nyt i!). Jeg så den Bebiane havde strikket til sin Rasmus og tænkte at min også skulle have sådan en trøje (eller en i den stil).

I morgen kommer der (forhåbentligt) garn fra Marianne og der står faktisk en kasse mere hos Viv, men den er ikke fyldt helt op endnu ;-) Ja, jeg indrømmer det - jeg er garnjunkie!
Man (= jeg) bliver jo nød til at have lageret i orden i tilfælde af at man pludselig får en masse tid til rådighed. Hvem ved - måske nogen giver mig et par ekstra timer i julegave :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar