mandag den 20. marts 2006

Hun lokkede!


Jeg var på håndarbejdsmesse i Vissenbjerg i lørdags sammen med Birte B og Dorte.
Det var såmænd spændende nok, men hold op hvor var der mange mennesker og varmt!

Jeg var rimelig standhaftig - købte det nye katalog fra DMC (får helt lyst til at brodere!) og kiggede meget med fingerene på noget Kauni garn, men jeg mangler jo ikke noget, så... Men så var det vi mødte Viv og det var hende der lokkede! Jeg er ganske uskyldig ;-)
Hun kom gående der med sin rygsæk og spurgte om vi ville se de nye farver eVilla uld, så vi gik hen i et hjørne og så viste hun ellers sagerne frem. Ja, og så endte det selvfølgelig med at jeg købte et nøgle - jeg har rygrad som en regnorm!!!
For at det ikke skal være løgn, så havde jeg også bestemt at jeg ikke ville starte på noget nyt før jeg var færdig med alle de igangværende projekter - jeg havde ikke været hjemme mange timer, før garnet var vundet op og et sjal påbegyndt.
Min undskyldning? Jeg mangler et og synes for en gang skyld at jeg ville strikke noget til mig selv!

Og jeg har fortjent det - har haft halsbetændelse i snart en uge nu :-(
Begyndte på penicillin i tirsdags, men fik det ikke umiddelbart bedre (det plejer jeg ellers efter 1-2 piller) - onsdag og torsdag var Rasmus hos min søster, mens jeg sov og sov og sov. Torsdag eftermiddag og det meste af fredag havde jeg det fint, men fredag aften forsvandt min stemme og jeg fik igen ondt i halsen.
Lørdag tog jeg så til Vissenbjerg, selvom jeg nok havde haft bedre af at blive hjemme under dynen.
Om aftenen opdagede jeg nogle store knopper bagerste på tungen og søndag morgen tog jeg til vagtlægen. Det var heldigvis bare halsbetændelse og ikke noget farligt (men ulækkert var det!).
Jeg blev podet i tirsdags, så det var helt sikkert halsbetændelse pga bakterier jeg havde, men vagtlægen sagde at det som regel var pga virus at man mister stemmen. Så hun mente nok at jeg havde fået begge dele lige efter hinanden. Tusind tak!

Nå, nu er jeg "bare" lettere snottet og hoster som en vanvittig.

Det er godt at Rasmus er nået den alder hvor han kan få en masse tid til at gå med at lege selv, for jeg er ikke lige i det helt vilde legehumør pt. Han hygger sig storartet med at tulle rundt i stuen og pille lidt hist og her. Jeg ved ikke hvorfor vi har brugt penge på legetøj (det meste har han heldigvis fået) for hans yndlings er vand- og colaflasker. Og låget til hans sutteflasker er også sjovt at lege med.



Åh jo, han har fået en ret støjende skildpadde af Bedste. Den har en snor og når man trækker i den, ruller den og spiller en melodi. Man kan også trykke på nogle knapper og så spiller den en masse forskellige melodier.
Han var bange for den da han fik den for 2 uger siden, men nu er den sjov :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar