torsdag den 15. juni 2006

Ny sofa

Jeg vil gerne have en ny sofa! Vi har en hjørnesofa, som Jannik har bragt med ind i forholdet og den er hverken køn eller behagelig.
Han er sådan set ligeglad, for han har sin elskede lænestol (der kan foldes ud så han ligger ned). Jeg kan bare ikke sidde i den stol! Jo, sidde kan jeg såmænd godt, men ikke strikke - og eftersom jeg altid gør det når jeg sidder, så...

Bettina efterlyser et mønster til sin Klippan og det fik mig til at mindes de glade dage tilbage i 1985 da jeg flyttede hjemmefra. Det første nye møbel jeg købte var en Klippan :-)
Jeg var (og er) mest til gamle møbler, men jeg var blevet træt at gamle brugte halvdårlige (sove-)sofaer, så jeg invsterede i en fin ny sofa. Jeg er ret sikker på at jeg dengang gav mere for den end den koster i dag!

Det er den bedste sofa jeg nogensinde har haft.

Okay, den er ikke særlig lang, hvilket betyder at man ikke kan ligge og sove i den - uden at bøje benene. Jeg har faktisk taget mangen en lur på maven - det passer lige med at benene kan ligge op ad det ene armlæn ;-)
Vi har ind i mellem overnattende gæster (svigermor som oftest) så vi må nok hellere få den her også.

Nu skal der så bare vælges betræk! Jeg er ret vild med den på billedet :-) Hvid og natur er udelukket (man behøver jo ikke friste skæbnen med en et årig i husen). Blå og sort er for mørkt. Den røde er okay, men jeg vil ha' blomster :-) Tilbage er så at overbevise huset herre om at den vil han gerne have i sin stue - fortsættelse følger...

1 kommentar:

  1. Hvor herligt! Jeg ville netop til at maile dig for at sige, at den er genial som småbørnssofa. Der er ingen løse puder, der kan falde ned eller som de kan glide rundt på, betrækket kan selvfølgelig vaskes (vores 2 røde sofaer venter på, at jeg tager mig sammen til 4. vask), omend de ensfarvede bomuld har en tendens til at falme, men det kan nok ikke rigtigt undgås med ren bomuld, det samme ville ske i direkte solskin. Ryglænet og armlænet er så tilpas bredt, at man, hvis det er tilladt i ens hjem, med sindsro kan lade poderne kravle rundt på dem.
    Og så er de sågar faldet meget i pris, siden VI købte vores for blot 2 år siden! Jeg er også selv til gamle møbler, men detet helt rene design passer i mine øjne perfekt ind.
    OG hvad angår "sovesofa" er det jo meget sundt at sove med benen opad. ;o) Emil og har sovet mange, lange nætter side om side på en af vores sofaer...

    SvarSlet