tirsdag den 3. februar 2009

Nye forsyninger

Jeg har længe været på jagt efter et par gode sutsko, men udvalg (både størrelse og udseende) og pengepung har ikke været samarbejdsvillige.
I dag kom jeg så forbi Holst Sko og udenfor stod disse fede Rohde sutter - i min størrelse - til 100 kr! Det tog ca. 2 min og så var de mine :-) Velour udvendig og lammeteddy indvendig - så generer det ikke længere mig at her er fodkoldt.

Der er kommet "en smule" garn til huse på det sidste. Jeg har benyttet mig af at det ikke går så godt med økonomien i Island og fået Frida til at sende mig 15 nøgler grå (Oatmeal) Lett-Lopi og 18 nøgler rød (burnt red) Lett-Lopi. Jeg har sparet 450 kr i forhold til hvad jeg skulle have givet for samme portion garn i DK. Ikke fordi vi udveksler penge - det er et "garn for garn" bytte :-) Når nu verden er på randen af økonomisk sammenbrud, så er det godt at huske de gammel metoder fra før vi fik penge ;-)

Den røde skal bruges til denne model fra Garnstudio (er begyndt) og de grå skal bruges til de to trøjer til Maja og Rasmus (hvis da ikke Rasmus' bliver til en Cables and hood istedet).

Jeg var på shopping for Tina i sidste uge og så hoppede der lige et nøgle Kauni (farve EU) i tasken. Har længe haft kig på den farve og nu er den i hus. Til et sjal måske..? I dag skulle jeg ind til byen igen og hente et nøgle af Tinas der var i restordre og så hoppede der sørme mere garn i min taske! 2 nøgler Eskimo - til endnu en hue.

Det sidste nøgle garn er Noro Silk Garden Sockyarn. Uh hvor er det lækkert! Lidt tykkere end Kureyon strømpegarn og meget meget blødere. Og umiddelbart mere jævnt spundet/tvundet. Garnet kan endnu ikke købes i DK, men jeg ved at Tante Grøn har bestilt det. Farven er 269 og det er nok ikke sandsynligt at den kommer til DK, for den samme farve i de forskellige Noro kvaliteter kan kun købes i Nordamerika. Og det er da også fra USA jeg har garnet - købt af en på ravelry. Det skal også blive til en hue af en slags - der skal passe til det sjal som ikke bliver vist frem her på bloggen før sidste i marts.



1 kommentar:

  1. Uh alt det lækre garn :) skønne farver!!
    Og jeg glææder mig til mit Kauni.
    Jeg kender ikke Rhode sko... men de ser super bløde ud!

    SvarSlet