fredag den 3. april 2009

Opsamling

Jeg har ikke blogget meget på det sidste - ikke fordi der ikke har været noget at vise og fortælle, men tiden er simpelthen fløjet afsted...



Operationen gik fint, når man lige ser bort fra at man i dag bliver sat sammen med hæfteklammer og ikke sytråd og der gik betændelse i hullerne hvor klammerne sad = 12 steder :-( Ikke særlig rart skal jeg lige hilse og sige! Men heldigvis ikke noget lidt penicilin ikke kunne klare.


Allerede inden operationen vidste jeg godt at der ville gå et stykke tid (et par måneder) inden jeg fik lavet min gastric bypass. Men da jeg lå og hyggede mig på opvågningen fik jeg en snak med en anæstisygeplejeske og han fortalte at de ikke har lavet en eneste bypass i et år og at der ikke sådan lige er udsigt til at de starter igen. Jamen hurra for det siger man så! Heldigvis læste jeg på tekst tv forleden at regeringen og kommunerne er blevet enige om at genindføre behandlingsgarantien igen den 1. juli, så den dag ringer jeg til regionen og beder om at blive henvist til et privathospital. Regner med at det bliver Hamlet - så alle i København og omegn kan komme og besøge mig ;-)


Den dag jeg blev indlagt på Århus Sygehus begyndte jeg på min venindes fødselsdagsgave. Det er rart med noget at lave når man skal sidde og vente og vente og vente...




Jeg har hælket en Shoop shoop capelet (ravelrylink) til hende. Har brugt 260 gr. Silk garden sockyarn til den og guuuuuuuuuuuud hvor er det dog lækkert! Det er lidt tykkere end Kureyon sock (300 m/100 gr) og noget mere jævn spundet. Jeg har købt det af en amerikaner på ravelry, for det kan endnu ikke købes i DK. Dvs Britt mener at det måske er det samme som Flower Bed. Fiberindholdet er i hver tilfælde det samme, så...
Hvis der ér det samme, så har jeg godt nok fået mit sokkegarn billigt, for jeg gav 120 kr + porto for 200 gr - til sammeligning koster Flower Bed 118 kr for 50 gr.
Jeg glemte selvfølgelig at få billeder af min veninde med capen på, men hun har lovet at de kommer. På ovenstående billed ligner det mere en poncho, men faktisk overlapper forstykkerne hinanden. Ang. poncho, så er jeg gået igang med at lave en til hende også...



Den hækler jeg i samme mønster som capen. Brugte lige lidt tid på at få det til at passe sammen, men nu ser det godt ud. Jeg laver den i Kauni dvs den øverste violette kant er i Drops Alpaka. Hun kan nemlig ikke tåle uld direkte på sin sarte hud, men godt alpaka.
Da jeg var til hendes 40 års fødselsdag sidste weekend kom vi til at snakke om at nu havde hun både et sommersjal (cape), et efterårs-/vintersjal (faktisk to) og en poncho, så hvad skulle jeg dog lave til hende til jul!? Hun mente at endnu en poncho ville være passende så nu må vi se om hun gør sig fortjent til den ;-)


Jeg har for længe siden købt 10 nøgler Baya og da svigermor er gået hen og blevet kuldskær på sine gamle dage er jeg gået igang med at strikke en Einsteinvest til hende. Det er en Einstein jakke uden ærmer :-) Det er på pind 6 så det går hurtigt fremad. Og det er nu meget rart at have lidt afveksling til hæklenålen.

1 kommentar:

  1. Jeg har jo set det meste :) Sjalet/capen blev bare rigtig god :)
    Jeg krydser fingre for at der ikke går for længe, inden du får din operation. De kan jo ikke blive ved at udsætte dem!! :)

    SvarSlet