onsdag den 1. juli 2009

Endnu et hæklet sjal













Så er endnu et sjal røget af nålen.
Dette er hæklet i Noro Kureyon farve 147
Det er ca. 113 cm høj og ca. 194 cm bred, så putteeffekten er stor ;-)
Teknikken ligner meget det grå sjal, men hvor det grå sjal har 3 stangmasker i hver klynge, har dette kun to. Det betyder selvfølgelig at garnet rækker længere, men også at sjalet går op i nakken... Mon jeg kan undgå dette ved at lave 3 stangmasker i den yderste klynge...?
Hedder det egentlig kynge?? Mit hækle-ordforråd er ikke så stort ;-)

4 kommentarer:

  1. Hmm, jeg ved faktisk ikke, hvad det hedder, hvis det overhovedet er navngivet?
    Men flot er det, jeg er helt vild med de farver. :-)

    SvarSlet
  2. Smukt sjal - endnu flottere end det forrige i mine øjne :-)
    Og sikke hurtigt det går - har ud hæklet dem sideløbende?

    SvarSlet
  3. Jeg er desværre ikke hæklekyndig nok til at råde :) Men det ser helt vildt lækkert ud!!!

    SvarSlet
  4. Jeg ville kalde det stm gruppe, men i virkeligheden er det vel det samme og betyder intet hvad man kalder det, bare man selv ved hvad det er ikk'.
    Jeg skal da lige love for at du har fået gang i hæklenålen hva'!!
    Meget flotte sjaler begge to.

    SvarSlet