fredag den 4. juni 2010

Heldet følger de tossede

Jeg har vundet hele to give aways inden for et par uger!

Først vandt jeg disse flotte øreringe hos Stella.

Det er 24 karat guldbelagt sølv med rund ametyst og lille Swarovski sten - og de klæder mig SÅ godt :-)


Forleden vandt jeg så denne bog hos Malene.
Jeg havde bogen som barn og har lavet flere af tingene i den. Nu et det så Rasmus' tur til at være kreativ og vi har allerede udset os nogle ting der skal laves.
Det må dog vente til en regnvejrsdag, for han er ikke meget for at være inden døre for tiden. Faktisk kan ikke engang regn holde ham inde - han har nemlig den rette påklædning :-) Jeg kender ikke mange udemennesker som ham og jeg overvejer om ikke han skal gå til spejder. I hvert fald når han starter i skole næste år, for så trænger han nok til at få lidt afløb for alle de timer han skal tilbringe indendørs.

Vi var til samtale med talepædagogerne i børnehaven i går. Rasmus har gået i sproggruppe siden april og det har rykket ham en del på nogle områder. Han har dog stadig problemer med R og L (rød = ød og blå = bå), så efter sommerferien kommer der en talepædagog i børnehaven en gang om ugen og øver det med ham. Og vi har fået en folder med nogle ting vi selv kan gøre. Fx gurgle når vi børster tænder! Det vil hjælpe ham meget med at sige R. Sjovt nok kan han godt sige Rasmus og han ved godt at han starter med R...
Han blev rost for sin store viden om mange ting og hans evne til at lave lange sætninger. Og hans lærevillighed. Og at han altid er så glad.
Jeps - mor og far voksede lige en halv meter ;-) Altså, vi ved jo godt at han er et vidunder(ligt)barn, men det er da altid rart at vide at andre også synes det :-)
På søndag står den igen igen på fødselsdag for den unge mand. Denne gang er det min familie der kommer til kaf' og ka'e. Så i morgen skal jeg have gang i ovnen. Junior og far har snakket om en tur i zoo - så forstyrer de mig da ikke imens ;-)
Og måske jeg så kan få lavet gaven til den lovede give away ind imellem bagningen..?


ps - billederne har jeg "lånt" hos hhv Stella og Malene - batterierne til mit kamera er gået døde. Som i "til at smide på genbrugspladsen døde" :-(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar