søndag den 8. januar 2006

Ja ja, jeg kommer nu...


... men jeg iler ikke, for det gider jeg simpelthen ikke pt.

Jeg lider vist af forårstræthed! Bortset fra at det langt fra er forår ;-)
Nå, det tager nok bare lidt til at komme sig over 9 dages juleferie i det mørke Jylland...

Det var jo Rasmus' første jul og selvom han ikke helt forstod hvad der foregik, så var det vist alligevel en oplevelse. Især da julemanden kom! Og hvor så knægten sjov ud i hovedet, for julemanden lød nøjagtig lige som far. Meget mystisk!
Det er for øvrigt sjovt med Rasmus - han finder ud af nye ting HVER gang vi besøger Bedste. Denne gang kunne han pludselig finde ud af at sidde selv!
Det betyder bl.a at moderen kan få strikket noget mere, for det er altså svært at strikke med et stk baby siddende på skødet!
Han har også fundet ud af at han kan skrige - ikke de der "jeg er sulten-skrig", som bare er babykommunikation, næ nej, det er sådan et "jeg vil have opmærksomhed-NU-skrig".
Og det fik han - enten fra far, bedste, faster Eva eller faster Jonna. Jeg tror jeg sagde 117 gange at de IKKE skulle komme farende hver gang, men de hoppede på den igen og igen...
Men hvem er det lige der skal være alene med den unge mand det meste af dagen herhjemme og høre på det skrigeri? Nemlig - mig!
Det lader dog til at han HAR lært at det ikke altid virker på mor - men derfor kan vi jo godt lige prøve en gang imellem :-)

I den forgangne uge har han fået en tand i overmunden - det var vist ikke så rart. Det blødte rent faktisk forleden, men det kan nu også skyldes at han forsøgte at spise sofabordet ;-)


Jeg bliver altså lige nød til at prale med nogle af mine julegaver! Janniks familie havde lagt sammen til en stor garnvinde og et krydsnøgleapparat til mig :-) Er de ikke bare dejlige?
Jannik havde vovet sig ind på www.markno.dk og købt Rosewood rundpinde til mig - de er vidunderlige at strikke med! Og han er en vidundelig mand :-) Han gav mig også en batteridrevet DAB radio, så nu kan jeg høre musik i alle husets rum.

Der sker skam noget på strikkefronten - jeg er blevet færdig med det regnbuefarvede pladegarnssjalet! Billed kommer snarest.
Er gået igang med et net (mulepose) i pladegarn - det skal valkes. På pindene er også et sort sjal i Veto, til min søster. En gave som tak for at hun har passet Rasmus så meget, især da jeg var på sygehuset.

Jeg har meldt mig til tæppe-strik-along i Webstrik, men det bliver ikke GAAA jeg vil strikke. Kunne såmænd godt tænke mig at lave det, men har ikke hjerne til aran osv lige for tiden.
Vil istedet strikke perlestrik i alt det Noro Kureyon jeg har liggende fra det sjal der aldrig blev til noget. Det er ikke nok til et helt tæppe, men vil supplere med nogle nøgler i andre farver efterhånden. Har en ide om at det vil blive flot (ellers ville jeg vil ikke gå igang med sådan et stor projekt, vel..?).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar